Veelgestelde vragen

Nieuwe website

Waarom heeft het Muziekgebouw een nieuwe website?
Deze nieuwe website is in vergelijking met de oude beter geschikt voor gebruik op mobiele apparaten. Ook zijn we met de nieuwe site beter voorbereid op verdere technologische ontwikkelingen.

Wat zijn grote verschillen tussen deze nieuwe website en de vorige?
Gewijzigde bestelvolgorde: Op de nieuwe site plaatst u eerst alle gewenste concerten in uw winkelmandje, daarna reserveert u per concert uw stoelen (of laat automatisch stoelen toewijzen). Om te zorgen dat het toekennen van eventuele kortingen door het systeem soepel verloopt, raden wij u aan om deze volgorde strikt aan te houden. Voeg geen concerten toe of verwijder geen concerten uit uw winkelmandje, zodra u begonnen bent met stoelen/prijzen selecteren.
Wenslijstje in één keer in het winkelmandje plaatsen: U kunt met één klik eenvoudig de concerten die u in uw wenslijstje plaatst in één keer in uw winkelmandje doen. Het grote voordeel hiervan is dat u in alle rust aan het begin van het seizoen uw concertselectie kunt maken en daar alle tijd voor kunt nemen, ook met onderbreking van enkele dagen. Pas als u helemaal tevreden bent met uw keuze plaatst u de door u gemaakte keuzeserie in uw mandje om af te rekenen. Meer over het wenslijstje leest u hieronder.
• Berekenen kortingsprijs: als u vóór 1 oktober drie of meer verschillende concerten met het vroegboekkortingslogo in één keer bestelt, dan geldt de vroegboekkorting. De site berekent deze korting niet automatisch. Bij het stoelen/kaarten kiezen ziet u een lijst met beschikbare tarieven. Het voor u gunstigste tarief staat bovenaan.
• Een serie in één keer bestellen: U kunt nu een serie in één keer in uw winkelmandje plaatsen. Wilt u daar weer een concert uit verwijderen, dan kan dat eenvoudig door ‘stoelen kiezen’ aan te klikken. Rechts boven het betreffende concert verschijnt een kruisje waarmee u het concert uit uw winkelmandje kan verwijderen. Wel raden we aan het concert te verwijderen vòòrdat u begint met het kiezen van stoelen/prijzen voor uw concerten.
• Stoelkeuze herhalen: Heeft u verschillende concerten in uw winkelwagentje, dan kunt u uw stoelkeuze voor het eerste concert gemakkelijk kopiëren naar de andere concerten met de knop ‘stoelkeuze herhalen’. Voor alle concerten krijgt u dan dezelfde plaatsen, mits deze beschikbaar zijn.
PODIUM Cadeaukaart: U kunt nu ook op de website betalen met de PODIUM Cadeaukaart.

Ik heb een opmerking over het gebruik van de website. Bij wie kan ik terecht?

Als het over een bestelling gaat, mail dan naar kassa@muziekgebouw.nl. Heeft u een algemene opmerking of een wens over de website, stuur dan een mail aan onze webmaster via bart.vanos [at] muziekgebouw.nl

Account aanmaken en inloggen

Het lukt me niet om in te loggen, wat nu?
Controleer of u het juiste emailadres en wachtwoord heeft ingevuld. Wachtwoord vergeten? Vraag het opnieuw op. Lukt ook dat niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa.

Ik krijg geen bevestigingscode toegestuurd, wat nu?
Het kan enige minuten duren voordat u de mail ontvangt, afhankelijk van hoe vaak uw mailprogramma nieuwe mails ophaalt. Ook is het mogelijk dat de mail in uw spambox terecht is gekomen. Is dit niet het geval, neem dan a.u.b. contact op met de kassa.

Online kaarten kopen

Hoe bestel ik met vroegboekkorting?
Voeg minimaal drie concerten met het vroegboekkortingslogo toe aan uw winkelmandje. Het systeem herkent dat u recht heeft op het 3+ vroegboektarief en meldt dit ook. Bij het stoelen reserveren, kiest u het 3+ vroegboektarief, dat automatisch bovenaan staat. Let op: u dient voor alle concerten precies evenveel kaarten met het 3+ vroegboektarief te bestellen. Alleen dan wordt de vroegboekkorting toegekend. Deze procedure geldt ook voor het 6+ en 9+ vroegboektarief.

Aan het einde van mijn bestelling blijkt dat ik geen of te weinig vroegboekkorting heb ontvangen, terwijl ik voldoe aan de voorwaarden. Hoe kan dit?
Waarschijnlijk heeft u concerten met vroegboekkorting aan uw winkelmandje toegevoegd, terwijl u al aan het stoelen/prijzen reserveren was begonnen voor andere concerten. Het systeem wijzigt de prijs van ingeboekte plaatsen namelijk niet vanzelf, ook al heeft u (door het toevoegen van een concert) recht op meer korting.

Houd daarom strikt vast aan de nieuwe bestelvolgorde op deze website:
1) álle concerten in het winkelmandje doen
2) per concert stoelen/prijzen reserveren

Wilt u toch een concert toevoegen, terwijl u voor andere concerten al stoelen/prijzen heeft gereserveerd? Annuleer dan eerdere reserveringen door linksonder in het winkelmandje te klikken op 'Reservering annuleren'. Gekozen concerten blijven dan in uw winkelmandje staan, maar de gereserveerde stoelen/prijzen vervallen. Kies daarna voor uw concerten opnieuw uw stoelen/prijzen.

Als u al betaald heeft voor een bestelling die niet klopt, neem dan contact op met de kassa.

Hoe bestel ik in één keer een hele serie?
Kies op de homepage voor Concerten en vervolgens voor Series Muziekgebouw of Series ensembles en orkesten. Klik op de serie van uw keuze en vervolgens op de groene button 'Hele serie in winkelmandje'.

Ik krijg bij het stoelen kiezen de melding (in rood): 'U heeft niet voor ieder concert hetzelfde aantal kaarten gekozen voor de vroegboekprijs. Pas uw keuze aan.' Wat moet ik doen?
Deze melding krijgt u
• omdat u na het kiezen van kaarten met vroegboekkorting een of meerdere concerten uit uw winkelmandje heeft verwijderd. Het door u gekozen 3+, 6+ of 9+ tarief geldt nu niet meer.
• voor elk concert niet precies hetzelfde aantal kaarten met vroegboekkorting heeft gekozen (zie ook hierboven).

Kies onderaan de bestellijst voor “reservering annuleren”, klik op het icoon voor winkelmandje (rechtsboven) en kies daarna per concert het dan geldende kortingstarief (passend bij het aantal concerten dat u dan hebt geselecteerd; de website toont bovenaan het gunstigste tarief).

Ik krijg een foutmelding tijdens mijn bestelling
Indien u nog geen betaling heeft verricht, probeert u het nogmaals. Lukt het wederom niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa. Heeft u al betaald en krijgt u dan een foutmelding? Neem dan direct contact op met de kassa.

Ik krijg tijdens het bestellen de melding 'Er is een fout opgetreden bij het inboeken van uw reservering. Neem contact op met de kassa', wat is er aan de hand?
De oorzaak kan een plotselinge technische storing zijn. Ook bestaat de kans op deze melding bij ingewikkelde, grote bestellingen. Neem contact op met de kassa.

Ik krijg de melding 'De maximale besteltijd is verstreken. Alle door u gereserveerde stoelen zijn weer vrijgegeven.' 
Tussen het moment dat u stoelen reserveert en afrekent mag maximaal een uur zitten. Wanneer u er langer over doet, worden de stoelen vrijgegeven. De concerten blijven wel in uw winkelmandje zitten. U kunt dus eenvoudig opnieuw stoelen reserveren. 

Ik wil mijn bestelling annuleren. Gaat de selectie in mijn winkelmandje dan ook verloren?

Als u onderaan de bestellijst kiest voor ‘reservering annuleren’ gaat de concertselectie in uw winkelmandje niet verloren. U moet wel opnieuw uw stoelen kiezen.

Indien u nog geen betaling heeft verricht, probeert u het nogmaals. Lukt het wederom niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa. Heeft u al betaald en krijgt u dan een foutmelding? Neem dan direct contact op met de kassa.

Ik wil stoelen kiezen, maar ik krijg opeens een lijst tarieven, waarom?
Dit concert is ongeplaceerd. Bovenaan de lijst staat het tarief dat in uw geval geldt. Kies uw aantal kaarten en bevestig.

Ik kies voor automatische stoelkeuze en krijg een lijst tarieven. Wat moet ik doen?
Bij het stoelen kiezen staat 'de gunstigste prijs waar u recht op heeft' bovenaan. Kies uw aantal kaarten en bevestig.

Ik heb een actiecode maar die wordt niet geaccepteerd bij het bestellen. Wat nu?
Neem de actiecode exact over zoals aangegeven. Dus inclusief hoofletters, spaties, cijfers etc. Lukt het dan nog niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa.

Ik heb een Stadspas. Waar vind ik de Stadspasprijs bij een concert?
Op de concertpagina staan hoogste en laagste prijs vermeld. Wanneer u op het pijltje ernaast klikt, komen alle beschikbare tarieven in beeld, waaronder de Stadspasprijs.

E-tickets

Kan ik kiezen tussen papieren tickets en e-tickets?
Ja, dat kan. Als u online kaarten bestelt, krijgt u in het bestelproces daarvoor de keuze.

Als ik kies voor e-tickets in mijn bestelling, krijg ik ze dan na mijn betaling gemaild?
Nee, de e-tickets zelf mailen wij niet. Zodra de betaling succesvol is afgerond, krijgt u een bevestigingsmail met een link waarmee u het e-ticket kunt downloaden in uw Muziekgebouwaccount. U hoeft dat niet direct te doen. Op elk ander moment kunt e-tickets downloaden als u inlogt op uw account.

Moet ik de e-tickets printen om toegang te hebben tot het concert?
Nee, dat hoeft u niet. U kunt het e-ticket ook tonen via uw telefoon. Zet dan wel a.u.b. de helderheid van uw scherm op maximaal. Wanneer u uw e-ticket print, zorg dan dat de printgrootte tussen 93% en 100% ligt.

Hoe wordt mijn e-ticket gecontroleerd?
De e-tickets controleren wij met een scanner bij de ingang van de zaal. Houd daarom uw e-ticket met barcode goed zichtbaar gereed. Wanneer u een e-ticket met CJP-, Stadspas of Early Birdkorting heeft gekocht, kan bij de kaartcontrole om uw kortingspas of ID gevraagd worden.

Kassa en betaalwijze

De kassa is gesloten, wat nu?
U kunt de kassa mailen via kassa@muziekgebouw.nl. Gebruik dit e-mailadres a.u.b. niet om kaarten te reserveren of te bestellen. U kunt via e-mail wél een adreswijziging doorgeven of andere vragen stellen.

Hoe kan ik online betalen?
U kunt online betalen met iDeal, creditcard (Visa, Eurocard/Mastercard) of PODIUM Cadeaukaart.

Wenslijstje

Waarom het wenslijstje gebruiken?
Hiermee kunt op de makkelijkste manier rustig uw eigen concertseizoen samenstellen. Ook als er een paar uur of een paar dagen tussen zitten. Het wenslijstje is gekoppeld aan uw account: om concerten toe te voegen of het lijstje in te zien moet u ingelogd zijn. U voegt een concert toe aan uw wensenlijstje door het hartje aan te klikken op de concertpagina.

Als u tevreden bent over uw selectie, kunt u de concerten uit uw wenslijstje eenvoudig met één klik verplaatsen naar uw winkelmandje. Als u eenmaal vanuit uw winkelmandje stoelen gaat kiezen, dan heeft u ongeveer 60 minuten om uw bestelling helemaal af te ronden (in verband met het vasthouden van de door u gekozen stoelen in ons reserveringssysteem).

Kan ik bestellen zonder wenslijstje?
Ja, als u maar een of twee concerten wil bestellen is dat zelfs de makkelijkste manier. Het wenslijstje is vooral bedoeld als u meer dan twee concerten tegelijk wilt bestellen, of op uw gemak uw eigen concertseizoen wilt samenstellen aan het begin van het seizoen.

Ik ben mijn concertselectie kwijt. Hoe kan dat?
U heeft vermoedelijk geen gebruik gemaakt van het wenslijstje. Daarmee kunt u zonder tijdslimiet en in alle rust uw eigen concertpakket samenstellen. Vervolgens kunt u eenvoudig de concerten uit uw wensenlijstje verplaatsen naar uw winkelmandje.

Concertinformatie

Waar vind ik snel welke concerten er binnenkort zijn?
Scroll op de homepage naar beneden. Ongeveer halverwege vindt u de eerstkomende concerten. Ook kunt u in de kalender in het vakje “vanaf” een datum kiezen. U krijgt dan een overzicht van alle concerten vanaf deze datum.

Hebben jullie activiteiten voor kinderen?
Ja, wij organiseren muziektheaterconcerten voor kinderen in de serie Kijk Muziek! (2 tot 4 jaar en 5+), concerten in de serie Open je Oren! (vanaf 8 jaar) en SoundLAB workshops in de Atriumzaal (vanaf 7 jaar). Voor meer informatie en reserveren zie www.muziekgebouw.nl/jeugd. Ook organiseren we educatieve activiteiten voor scholen.

Geeft het Muziekgebouw geen volledig seizoensmagazine meer uit?
Nee, vanaf seizoen 13/14 doen wij dat niet meer. Wij geven wel een highlightbrochure uit waarin per concertserie enkele concerten zijn uitgelicht. Achterin deze brochure vindt u wel een chronologisch overzicht. Op onze website staan wél alle concerten volledig vermeld.

Geven jullie een papieren maandagenda uit?
Wij geven alleen een digitale maandagenda uit. Geef u hier op voor deze maandagenda.

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuw bijgeboekte concerten?
Volg ons op Facebook / Twitter of geef u op voor de digitale maandagenda. U kunt ook kijken bij Series Muziekgebouw onder ‘Bijgeboekt’.

Ik wil een Early Bird-ticket van €12,50, maar zie bij het concert geen Early Bird-ticketprijs staan.
Voor bijna al onze concerten verkopen we Early Bird-tickets voor iedereen tussen de 13 en 30 jaar. Per concert is echter een beperkt aantal Early Bird-tickets beschikbaar. Wanneer er geen Early Birdprijs vermeld staat, waren er geen tickets beschikbaar of zijn alle Early Birdtickets verkocht. Wees er dus snel bij!

Is de volgorde waarin de composities op de website staan ook de volgorde waarin ze in het concert gespeeld worden?
Nee, de volgorde op de website hoeft niet overeen te komen met de volgorde in het concert. We proberen deze uiteraard zoveel mogelijk overeen te laten komen, maar er zijn vaak last-minute wijzigingen. U kunt de juiste volgorde lezen in de programmatoelichting.

Sponsoren en subsidiënten
  • logo gemeente amsterdam
  • Logo Fonds Podiumkunsten
  • Logo Fonds21
  • logo Ammodo
  • logo VSB fonds
  • logo Prins Bernard Cultuurfonds
  • logo stimuleringsfonds creatieve industrie
© Muziekgebouw

powered by Peppered

Cookies op muziekgebouw.nl

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies. Als u verder gaat op onze website, gaan we ervan uit dat u dat goed vindt.

Meer informatie leest u in onze privacyverklaring